Дата: Воскресенье, 18.09.2011, 03:29 | Сообщение # 1
Группа: Старейшины
Сообщений: 5718
Статус: Offline
Милый друг
Год: 2011 Страна: Франция, Великобритания, Италия Жанр: Драма Режиссер: Деклан Доннеллан, Ник Ормерод В главных ролях: Роберт Паттинсон, Ума Турман, Кристина Риччи, Наталия Тена, Кристин Скотт Томас...
Описание: Жорж Дюруа, сын зажиточных крестьян, содержателей кабачка, по прихоти природы наделен счастливой наружностью. Он очень нравится женщинам, и он в Париже. Но у него в кармане три франка, а жалованье будет только через два дня. Ему жарко, ему хочется пива… Дюруа шляется по Парижу и ждет случая, который ведь должен же представиться? Случай — это, скорее всего, женщина. Так и будет. Все его случаи произойдут от женщин… Его карьера теперь зависит от обольстительной внешности и обворожительных манер. Жорж превратился в разновидность мужчины легкого поведения, который готов пойти на все ради денег и положения в обществе. Он забыл, что такое настоящая любовь, став рабом своей карьеры.
Дата: Понедельник, 13.02.2012, 21:37 | Сообщение # 167
Breaking Dawn
Группа: Заблокированные
Сообщений: 115
Статус: Offline
Quote (БелаяТигрица)
29 марта 1 сеанс 5 ряд)
А мы? Мы ж наверно приедем уже.Ну бОльшая часть во всяком случае.
Добавлено (13.02.2012, 21:37) --------------------------------------------- C✿momile, Мне кстати не очень понравилось видео.Видеоряд нормально,но вот музыкальное сопровождение -ужс-ужс.
Дата: Понедельник, 13.02.2012, 23:18 | Сообщение # 169
Breaking Dawn
Группа: Заблокированные
Сообщений: 115
Статус: Offline
Рецензия на МД
The March edition of Sight & Sound Magazine (which is out in the UK now) as well as featuring David Cronenberg on the cover has the first review of Bel Ami I've seen.
I haven't found it on line, but overall its pretty good. There's an arsey comment about Rob's face looking bovine in close-up, but this is followed by "but at further remove he gives an alert insinuating performance. A scene where he plays tag with his soon to be lover Clothilde (Christina Ricci, appealingly kittenish) and her little daughter brings out the boyish charm that stands him in good stead with the Parisian ladies."
Transcription
Bel Ami Review – Sight & Sound
Guy de Maupassant’s second novel, about an unprincipled cad who rises in Belle Epoque Parisian society using women as stepping stones, has often been adapted for the screen, most famously by Albert Lewin as The Private Affairs of Bel Ami in 1947, with George Sanders in the title role. Lewin, a cultured Francophile, did a handsome if over-wordy job, but at 41 Sanders was too old for the role, and the Hollywood censors, much to Lewin’s annoyance, imposed a moralistic ending in which the cad meets his deserts in a fatal duel. Hard to think of anything more out of keeping with Maupassant’s novel, which exudes the urbane cynicism for which the writer was famous. The new version has no truck with such sanctimony. Rachel Bennette’s script offers a faithful rendition of the original, up to and including the ending with Georges Duroy (the amorously ambitious ‘Bel Ami’ of the title) relishing his triumph over the shallow, corrupt society that he at once despises and personifies. Although it is well-grounded in its period – Budapest locations convincingly impersonate 1890s Paris, and rampant French colonialism in North Africa provides a murky political backdrop – the film’s themes feel remarkably topical. An Arab country is invaded for ostensibly high-minded motives, political parties denounce each other’s policies while surreptiously adopting them, the press attacks the corruption from which it profits, and a young man of no discernable talent attains celebrity thanks to a pretty face and a plausible manner. Joint directors Declan Donnellan and Nick Ormerod, here making their feature debut, are best known for their work with Cheek by Jowl, the avant garde theatre company they founded in 1981. If Bel Ami occasionally feels airless and overly art-directed that may partly reflect the period it’s set in, but also the directors’ over indulgence in facial close-ups. It’s almost as though they didn’t trust their actors to express emotions in mid-shot – the last thing you’d expect from theatre directors. This does Robert Pattinson as Bel Ami no favours, since in close up his face tends to lapse into the bovine, but at further remove he gives an alert amusedly insinuating performance. A scene where he plays tap with his soon-to-be lover Clothilde (Christina Ricci, appealingly kittenish) and her little daughter brings out the boyish charm that stands him in good stead with the Parisian ladies. Even so he is outpaced in the acting stakes by his trio of lovers, Ricci, Uma Thurman as his mentor and subsequently his wife, and Kristin Scott Thomas, touchingly vulnerable as his boss’s wife. As Thurman’s Madeleine notes, unwittingly setting Georges on his unscrupulous path to the top, in this seemingly male dominated society the really important people are the wives – and the same goes for the film.
Издание марте журнал зрение и звук (который выходит в Великобритании в настоящее время), а также с участием Дэвида Кроненберга на обложке имеет первый обзор Bel Ami я видел.
Я не нашел его на линии, но в целом его очень хорошо. Там в arsey комментарий о лице Роба ищет бычий крупным планом, но за этим следует ", но в дальнейшем удалять он дает оповещения производительности вкрадчивый. Сцене, где он играет тег с его скоро будет любовник Clothilde (Кристина Риччи, умоляюще игривые ) и ее маленькая дочь выявляет мальчишеский шарм, что стоит ему хорошую службу в парижской дамы ".
Запись
Bel Ami Review - взгляд и звук
Второй роман Ги де Мопассана, о беспринципный хам, который поднимается в Belle Epoque парижского общества с использованием женщин камушкам, часто были адаптированы для экрана, наиболее известны Альберт Левин, как частным делам Bel Ami в 1947 году с Джорджем Сандерсом в в главной роли. Левин, культурный франкофил, сделал красивый, если чрезмерно многословным работу, но в 41 Сандерс был слишком стар для этой роли, и Голливуд цензоров, к досаде Левина, введенные моралистической окончание, в котором САПР соответствует заслугам в фатальную дуэль. Трудно представить себе что-либо более не соответствовало роман Мопассана, который источает вежливый цинизм за которую писатель был известен. Новая версия имеет ничего общего с такого ханжества. Сценарий Рэйчел Беннетт предлагает верным исполнением оригинала, вплоть до окончания с Жорж Дюруа (любовно амбициозный "Bel Ami" в названии) наслаждается своим триумфом над мелкими, коррумпированного общества, что он одновременно презирает и олицетворяет. Хотя это обоснованно в период - Будапешт местах убедительно выдавать себя 1890 в Париже, и разгул французского колониализма в Северной Африке представляет собой мрачный политический фон - тем фильма чувствовать себя удивительно актуально. Арабские страны вторглись на якобы благородных мотивов, политических партий осуждают друг друга политику в то время как Скрытно их принятия, сообщает пресс-атак коррупции, из которых прибыли, и молодой человек без видимых талантов достигает знаменитостью благодаря красивым лицом и правдоподобным образом. Совместное директоров Деклан Доннеллан и Ник Ормерод, вот что делает их дебютном, лучше всего известны своей работой с Чик бай Джаул, театр авангардной компании они основали в 1981 году. Если Bel Ami иногда чувствует безвоздушного и чрезмерно искусства постановил, что отчасти может отражать время он установлен в, а также директоров по снисходительность лица крупным планом. Это почти как если бы они не доверяют своим актеров выражать эмоции в середине кадра - последняя вещь, которую вы могли бы ожидать от директора театра. Это делает Роберт Паттинсон, как Bel Ami не способствует, так как в макро лице имеет тенденцию впадать в крупного рогатого скота, но в дальнейшем он дает удалить оповещения amusedly вкрадчивый производительности. Сцена, где он играет кран с его скоро, чтобы быть любовником Clothilde (Кристина Риччи, умоляюще игривые) и ее маленькая дочь выявляет мальчишеский шарм, что стоит ему хорошую службу в парижской дамы. Тем не менее он опережает в действующей ставки по своим трио любовников, Риччи, Ума Турман, как его наставник, а затем его жена, и Кристин Скотт Томас, трогательно уязвимой, как жена его начальника. Как Турман Мадлен отмечает, невольно установки Жоржа его недобросовестных путь к вершине, в этой, казалось бы доминируют мужчины общества очень важно людей жены - и то же самое для фильма.
'Bel' rings changes Brit legiters bow 1st pic By DIANA LODDERHOSE When Brit theater veterans Declan Donnellan and Nick Ormerod were approached by "The Full Monty" producer Uberto Pasolini to direct a film version of 19th century novelist Guy de Maupassant's "Bel Ami," it was as if all their Christmas wishes had come true at once. "It's a novel that we've always wanted to do a feature about," said theater director-writer Donnellan, whose stage credits include "King Lear" and "The School for Scandal."
"It's a completely modern theme about fame and corruption in which a man discovers the way to power is through the women in Paris," he said. "It's all about fame and money made in a world in which women have a lot of influence."
"Bel Ami," which premieres in Berlin on Friday and boasts a stellar cast including Robert Pattinson, Christina Ricci, Kristin Scott Thomas and Uma Thurman, is the duo's first feature.
Donnellan and theater designer Ormerod co-founded international legit company Cheek By Jowl where they have co-produced a number of plays including "The Changeling" and "Cymbeline."
"What was really ususual is that we worked as two directors on the 'Bel Ami' but brought very separate skills to the table," Ormerod said. "I dealt mainly with space, like theater and site-specific space, whereas Declan talked to and directed the actors most of the time."
Donnellan admits the experience was a rewarding one. "I learned something new here but there are, of course, a lot of parallels between film and theater," he said.
"What is absolutely the same is that you're bottling life in both theater and film. It's the life in the shot that matters and in stage, you produce that every night whereas in film, it has to be bottled. But we took to it like a duck to water."
Pic, which preems in Blighty on March 9 via Studiocanal, was brought to the directors by Pasolini in 2004. Rachel Bennette penned the script and worked with the duo on developing it before lensing began in Budapest and London.
The €9 million ($11.8 million) pic, produced by Simon Fuller's 19 Entertainment and sold by London-based Protagonist Films, finished shooting two years ago and some have wondered why it has taken such a long time to hit the bigscreen.
"We have a version now that all of us are extremely happy with," said Donnellan. "It has taken a long time because it's a huge story. It was ready to go last August but due to some of the actors' schedules, we've had to wait to launch the film so we get their full support."
And while the duo have yet to decide what their next feature will be, they say they definitely want to return to the medium.
"We're dying to make another film and both of us came alive when we were making 'Bel Ami,' " said Donnellan. "It gave us enormous oxygen and energy and we're still tripping on it."
Дата: Пятница, 17.02.2012, 04:07 | Сообщение # 174
Группа: Старейшины
Сообщений: 5718
Статус: Offline
Блин, только что посмотрела русский трейлер (добавляла в шапку и не удержалась), до этого обходила его стороной, боясь разочароваться.. и таки разочаровалась. Хороший голос у Гаврилина, тембр приятный и ко внешности Роберта подходит.. но интонация? Это вообще бич русских озвучек. Да и озвучек вообще, наверное. Особенно режет слух в сцене с Клотильдой: - Почему вы постоянно ко мне возвращаетесь? - Не знаю. Что он, что она говорят это так легкомысленно, будто о погоде разговаривают. А ведь в оригинале там драма звучит! Эх.. Ну по поводу "Вон! Убирайтесь из моего дома!" уже высказывались.. хотя мне показалось, звучит неплохо.
Дата: Пятница, 17.02.2012, 08:45 | Сообщение # 175
Breaking Dawn
Группа: Заблокированные
Сообщений: 115
Статус: Offline
Berlin Review: 'Bel Ami' Stars Rob Pattinson as Sexy Seducer
It makes perfect sense that Rob Pattinson would continue his attempts to broaden his fan base as the "Twilight" franchise nears its end. Starring in a new film adaptation of Guy de Maupassant’s 1885 novel "Bel Ami" certainly advances that project: Playing Georges Duroy, an unscrupulous ex-soldier who makes his way up the ladder of Parisian high society by seducing the wives of powerful men, adds a few strings to his bow. (Sony Pictures Classics will release the film stateside on March 2.)
Duroy is unscrupulous, self-absorbed and nakedly ambitious, but has enough sexual magnetism to further his career by talking his way into some of the city’s most opulent bedrooms. Pattinson is thus involved in screen liaisons with actresses old enough to be mothers to "Twilight"’s core audience. It’s a leap of sorts, and not without its risks.
For all that, it’s hard not to wish "Bel Ami" was more engaging. Declan Donnellan and Nick Ormerod are making their debuts as feature film directors after long, stellar careers with the acclaimed theatre company Cheek by Jowl. Their stage background is sometimes apparent: "Bel Ami" (shot in Budapest, standing in for Paris) may well be a story that mostly takes place indoors, but on screen it often feels cramped and claustrophobic.
The topical relevance of "Bel Ami" cannot be overstated. Duroy, returned to France after serving with the French army in Algeria, is a figure who rises in society without actually achieving very much – not a million miles from so many of today’s celebrities. He uses a career in journalism as his ticket to the top, but is barely capable of writing a coherent sentence. Yet he sees that fame can equate with power and influence. It’s all very 21st century.
So is a subplot about political corruption and hypocrisy, and the role journalism can play in bringing down politicians, and even governments. In Britain especially, where hacking scandals have closed down a national newspaper and fraudulent expenses claims by members of Parliament have dominated headlines in recent years, this is resonant material. Yet somehow it never quite meshes with the main narrative: Duroy’s growing influence, and the women he seduces to make it happen.
Fortunately the three actresses in question acquit themselves well. Uma Thurman, the wife of an influential political editor, is a knowing, empathetic character who endorses Duroy’s ambitions, and even writes his piece detailing his memories as a young soldier. Kristin Scott Thomas is the initially frosty wife of a newspaper boss – and few do frosty better than Scott Thomas. But she becomes infatuated by Duroy and reduced to begging him not to end their affair.
Best of all is Christina Ricci as Clothilde, an amiable, charming society woman who Duroy swiftly seduces. Ricci’s career has fluctuated since her film successes in her childhood and adolescence, but here she is more of a vivacious, effective screen presence than she’s been in years.
But Pattinson himself is a problem as Duroy. He displays the character’s ruthlessness adequately and his wolfish smile is a useful weapon in his regard. But he seems ill-at-ease in terms of playing a period role. It’s not that he’s a bad actor, but he looks very much a contemporary young man in a historical context; his body language is too casual and informal for the social circles in which Duroy makes his moves. (The thought occurs that his next role, playing a young Manhattan money-market tycoon in David Cronenberg’s adaptation of Don deLillo’s "Cosmopolis," should suit Pattinson down to the ground.)
As for "Bel Ami," the R-Patz fan community may well investigate it out of curiosity – and it certainly shows their idol in more explicit situations than they’ve seen before. But it’s unlikely to appeal greatly to them; in truth, it’s skewed to older audiences, who may appreciate the themes underlying de Maupassant’s story without them being explicitly spelled out.